Gamle og nuværende NU-medlemmer til fest

Om NU

Folkekirkens Nødhjælps Ungdom engagerer unge til fordel for en mere retfærdig verden. Gennem kreative kampagner, sjove aktiviteter og politiske netværk tilbyder vi handlemuligheder for enhver smag – alle skal kunne være med!

Folkekirkens Nødhjælps Ungdom er Folkekirkens Nødhjælps ungdomsorganisation, og overskuddet fra vores events går ubeskåret til Folkekirkens Nødhjælps arbejde.

Vores målgruppe er unge i alderen 15 – 30 år, og vores aktiviteter henvender sig til efterskole- og højskoleelever samt en bred gruppe af unge i større byer. Vi holder til i Aarhus og København, hvor lokalforeningerne mødes jævnligt.

Samtidig er vi en del af Changemaker International, en samling af ungdomsorganisationer med relation til ACT-Alliancen. I Changemaker samarbejder vi med andre unge om både kampagner og politik på tværs af Europa, Afrika og Asien ud fra fælles mål om at fremme global retfærdighed.

Se vedtægter for Folkekirkens Nødhjælps Ungdom:

Hvad mener vi?

I vores politiske papir kan du læse, hvad vi i NU har af interesseområder, samt hvad vi mener om samme. Formålet med papiret er at give indblik i og overblik over de områder, som NU arbejder med og for. Papiret tager først og fremmest udgangspunkt i Verdensmål 1 – “Afskaf fattigdom”. Download papiret nedenfor og læs mere.